vineri, 10 decembrie 2010

Steve Vai, cuantica şi religia

Am asistat miercuri seară la concertul chitaristului Steve Vai. L-am mai ascultat la Cerbul de Aur anul trecut, pentru doar 15 minute, şi în ultimele două luni în care am privit tandru biletul din vitrină am avut o bucurie în plus.

După un drum lung printr-un Bucureşti aglomerat şi luminat festiv de iarnă, după o şi mai lungă introducere cu Proconsul şi alte două mini-trupe ale căror nume nu le-am reţinut şi nici nu vreau să le caut, a apărut orchestra (tânără şi autohtonă) şi Steve Vai. A cântat cum ştie el să cânte, a povestit cum îi place s-o facă, s-a înclinat în faţa lui John Lennon (de la a cărui tragică dispariţie se împlineau 30 de ani) şi a cântat un miraculos Feelings.

La primele acorduri ale melodiei For the love of God, pentru care eu recunosc că am o slăbiciune de multă vreme, am simţit efectul cuanticii, am simţit că suntem doar o multitudine de particule aflate la o distanţă infinită şi în acelaşi timp uniţi. Carnea mi s-a desprins de oase şi s-a împrăştiat în bucăţele, apoi oasele s-au măcinat şi au devenit făină, ca în cele din urmă să ajung doar o felie de nor legănată de muzică. M-am dezintegrat, am revenit la stadiul de particulă, de suflet, de nimic. Încercam să gândesc şi astfel să-mi păstrez cumva independenţa, dar singurul lucru care-mi trecea prin cap era: “Există Dumnezeu, sigur există. Dacă aveţi o explicaţie pentru cum au apărut toate pe lumea asta, să-mi explice cineva cum a apărut sunetul acesta fără Dumnezeu.” For the love of God este o rugăciune, o dovadă, o artă şi o minune a tehnicii, a fizicii, a firii.

Am înregistrat-o cu telefonul, ca orice copil prost, şi m-am liniştit abia când Vai a declarat că va cânta această melodie la propria înmormântare. N-o să dispară deci.


2 comentarii:

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine