luni, 29 septembrie 2014

Cartea sau filmul?

În ultima vreme a devenit o modă ca imediat ce apare filmul pe marile ecrane să fie editată și cartea care a stat la baza lui. Așa au apărut în librării trilogia Stăpânul inelelor a lui J.R.R. Tolkien, romanul Mănâncă, roagă-te, iubește a scriitoarei Elizabeth Gilbert, romanele lui Helen Fielding care o au ca eroină pe Bridget Jones și multe altele care au devenit best-seller abia după lansarea filmului. Ultimele apariții sunt Darul lui Jonas semnat de Lois Lowry și Madame Mallory și micul bucătar indian semnat Richard C. Morais.

Din ce sursă alegeți să aflați povestea? Eu una, prefer mereu cartea. Poate pentru că este sursa originală a poveștii și prima interpretare va fi a mea. Poate pentru că îmi lasă posibilitatea de a-mi imagina personajele înainte de a mi le oferi în pielea unor actori cunoscuți. Pot fi de partea unuia sau a altuia numai pe baza propriilor analize, iar nu influențată de preferința pentru vreun actor. Pe de altă parte sunt și romane care se pretează mai bine la o ecranizare decât la o lectură. Sunt un fel de scenarii îmbogățite. Voi ce alegeți?

5 comentarii:

  1. si eu prefer cartea... Am fost mai tot timpul dezamagita de varianta filmata. Sau macar, daca vad filmul, sa nu deschid cartea ;)) comparatiile sunt intotdeauna cu puncte plus pentru carte.
    Exemplele date de tine aici nu le-am verificat...
    o seara faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e, daca tot am vazut filmul macar sa nu gasesc cartea :) Deci 2 - 0 pentru carte pana acum :) Zi buna!

      Ștergere
  2. Cartea. Dar imi place sa vad si filmul - asa, personajele din carte capata un contururi mai bine definite ( vezi, de exemplu, Pe aripile vantului :) )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uneori, cand sunt intr-adevar bine definite. Pe aripile vantului a fost potriveala buna, la altele nu mai e asa grozav.. Mananca, roaga-te, iubeste a fost o zapaceala de film, desi a jucat Julia Roberts in el. Depinde.. S-a facut 3 - 0 :)

      Ștergere
    2. Exact! Eat, pray , love - acest film este unul din exemlele negative... Illuminati deasemenea. In astfel de cazuri, daca mai intai ai citit cartea esti dezamagit de film si daca ai vazut intai filmul, nu te mai atrage sa citesti cartea...
      Ok ramanem la 3-0 :-)

      Ștergere

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine