duminică, 16 iunie 2013

Cireşarii

Pe vremea mea, serialul Cireşarii nu mi-a picat în mână. Dar cărţile n-au scăpat. Le-am citit, analizat, transformat în 'expediţie ştiinţifică', în cod secret de exprimare. Eu eram Maria, prietena mea Lucia. Mie îmi plăcea de Ursu, ei de Tic. Citeam împreună, chinuind bibliotecara şcolii să găsească mereu acelaşi volum în dublu exemplar. Răspundeam cu parolă la telefon şi vorbeam în păsărească atunci când nu vroiam să ne înţeleagă nimeni. Ne construisem o lume numai a noastră şi zău dacă ştiu unde au trecut anii.

Mă uit la Lucia mea acum, soţie, mămică, cu grija unei case, a unui servici, cu necazuri birocratice, rate şi socoteli pecuniare. Sistemul nostru secret a rămas îngropat în amintiri. Vorbim tot mai des despre ce trebuie făcut şi tot mai puţin despre ce ne-am dori să facem. Nu mai avem timp de explorări, de descoperiri. Dar undeva, ascuns printre toate ocupaţiile cotidiene, am rămas aceleaşi Lucia şi Maria şi ne întâlnim privirile complice la fel ca acum 20 de ani.

2 comentarii:

  1. cat de dragut! o emotie teribila m-a cuprins, citindu-ti rândurile. Si eu cu prietena mea, Adela faceam exact la fel ... A plecat în America, imediat dupa ce si-a dat licenta. Nu mai stiu nimic de ea. Ultima data ne-am vazut pe când eram gravida cu prima mea fetita - pe care am botezat-o Adela, dar prietena mea cred ca nu stie...
    Nostalgia adolescentei ne va urmari mereu si Ciresarii din noi nu vor muri niciodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa fie asa, sa nu ne uitam niciodata bucata de inima de ciresar, oricat de departe sau de ocupati am fi. Si sa exploram, la orice varsta. Zi frumoasa sa ai!

      Ștergere

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine