vineri, 23 decembrie 2011

În ajunul ajunului

Mergeam pe stradă cu ochii fixați pe asfaltul neregulat. Oamenii se loveau oricum de mine, fie că îi ocoleam, fie că nu. Așa că preferam să-mi țin ochii ațintiți pe caldarâm și pe pachetul greu pe care îl căram de ceva vreme. Nu vroiam să renunț. Căutam cu îndârjire o bucată de panglică și două plicuri. Era musai, pentru desăvârșirea cadourilor de Crăciun.

Mulțimea părea că vine din toate direcțiile. Oricum aș fi cotit, un flux compact de oameni îmi venea din față, ca un crivăț rău. Încărcați de pachete și pungi, vorbind tare sau izbind violent în toată lumea, îmi păreau fără control, fără limită. O scamă uriașă mi s-a oprit pe gulerul hainei și cum eram prea încărcată să o alung m-am zgâit la ea o vreme. Ciudat, dar scama a dispărut. Mergeam încet și mi-am ridicat totuși privirea supărată să văd proveniența scamei. Cerul cernea scame mari, albe.

Nu cred că a durat mai mult de 10 minute. Fără nici un pic de zgomot, fără nici o adiere de vânt, aproape neobservat, cerul a cernut astăzi primii fulgi de nea ai Bucureștiului. Durerea absurdă mi-a fugit din picioare și pachetul destinat a fi cadou și-a pierdut greutatea. Ca prin minune, mi-a ieșit în drum o librărie care avea și panglica și plicurile de culori potrivite. Mi-am zâmbit pentru o clipă mie însămi, așa nepregătită de drum lung cum eram. Am zâmbit tuturor celor pe care îi port în suflet, fie că o știu, fie că nu. Și mi-a trecut prin cap un gând ușchit: există pentru totdeauna.

7 comentarii:

  1. Da OFZ, exista :-). Ai de la mine un zambet, e posibil sa semene cu un colind :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. @lotusull: E un colind vesel si plin de speranta, multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Un Craciun de poveste sa iti fie. De preferinta magic si alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Fie ca-n Noaptea Sfanta gandu-ti uschit sa se transforme-n credinta de neclintit, care sa te-nsoteasca permanent in sufletul tau ca pe comoara ta cea mai de pret, chiar si atunci cand aparent poate toate-ti sunt potrivnice. Insa sunt asa numai pentru a-ti intari gandu-ti uschit de "atunci", nu de alta.
    Inca o data, cu mult drag, "Craciun Fericit!" in inima ta (si nu numai), plin de daruri dumnezeesti, scumpa OFZ. :-)

    ★ ★ ★ ♥ ♥ ♥ ★ ★ ★
    Dresdner Kreuzchor - Stille Nacht, Heilige Nacht 2011
    http://www.youtube.com/watch?v=1eof_hcdcWY
    ★ ★ ★ ♥ ♥ ♥ ★ ★ ★

    RăspundețiȘtergere
  5. Craciun fericit, cu sanatate si numai bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  6. @tu26dor: Craciun are mereu un pic de magie.. nu stiu cum reuseste :) Sarbatori fericite si tie!

    @Victoria West: Multumesc, sarbatori fericite si tie!

    @Carmen Nicolas: Am aprin o lumanare in acea noapte, pentru acel gand. I-am insirat pe toti cei dragi in gand, fie ca-mi erau aproape, fie ca nu. Si stiu ca stropul de magie care ne este destinat fiecaruia isi va urma cursul prestabilit. Multumesc de urare si de speranta, asemenea ganduri bune sa-ti bucure si tie sarbatorile si anul ce vine.

    @CARMEN: Multumesc mult, sarbatori fericite si multe, multe bucurii si tie!

    RăspundețiȘtergere

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine