joi, 1 decembrie 2011

Lucian Mănăilescu - 60

Nu știam că românii se mai nasc poeți. Cele câteva încercări rebele care mi-au mai ajuns la urechi se leagă prea mult de sex, violență și alte urâțenii ale pământului ca să-mi mai plec urechea la ele. Văd oricum prea mult pe stradă, prin ziare, la televizor. Când am primit cartea domnului Mănăilescu (redactor șef al revistei 'Fereastra' și scriitor), m-am întrebat reticent dacă într-adevăr mai este loc pentru poezie. Am frunzărit paginile distrat, aruncându-mi privirea pe câte un vers până când am constatat că-mi doresc să aflu și următorul vers. Atunci m-am pus pe citit. Ca să nu ziceți că sunt egoistă, împart cu voi bucuria lecturii unor poezii autentice, regăsite parcă după o lungă boală ( a mea). Volumul conține 60 de astfel de mărturisiri.

XVIII
Copilul din mine a îmbătrânit
devenind o clonâ perfectă a iluziei
și de aceea îți spun:
să nu ai decât o inimă
și niște munți în față tocind memoria
altui timp, care e atât de departe
încât nici tristețea nu i se mai aude.

XXVII
Despre anul acesta nu am
prea multe amintiri,
câteva pietricele colorate,
câteva cochilii de melc,
un sentiment ca o bomboană sticloasă
și o vagă certitudine că am fost
fericit...

A fost anul în care puii de cuc
se nășteau în cuiburi străine
și dragostea mea pentru tine
umbla pe străzi salutând
copacii și zidurile.

Anul în care imaginația mea
s-a internat în spitalul de îngeri
unde mi s-a spus că poezia
e incurabila.

3 comentarii:

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine