sursa foto: romanianstudies.org |
A fost printre primii instructori de parașutism militar. În timpul celui de-al doilea război mondial a fost pilot în Escadrila Albă, avioanele sanitare ale vremii. În 1946 a semnat alături de alte 11 personalități un memoriu adresat Comisiei Aliate de Control privind falsificarea alegerilor din noiembrie 1946. Drept urmare, a fost condamnată de sovietici la doi ani de închisoare. Ascunsă de diferiți oameni, sovieticii nu au reușit niciodată să o găsească sau să o închidă. A rămas liberă până la sfarșitul vieții. Se numește Smaranda Brăescu (1897 – 1948) și este prima româncă pilot și parașutist.
Acolo unde doar vulturii ajung nu e loc de îndoială, nu e timp de regret. Libertatea are un preț mare. Îl cere în sânge, în muncă, în curaj. Oamenii cu adevărat liberi îndrăznesc să viseze și cuceresc întâi cu gândul, apoi cu fapta, redută după redută. Ei știu că sunt în stare să reușească și nu pot fi opriți. Pot fi doar uciși.
OFZ, mi s-a incretit pielea pe mine si multumesc pentru asta. Dau din cap ca da, asa este - " Oamenii cu adevărat liberi îndrăznesc să viseze și cuceresc întâi cu gândul, apoi cu fapta, redută după redută. Ei știu că sunt în stare să reușească și nu pot fi opriți. Pot fi doar uciși. "
RăspundețiȘtergereAm cunoscut si cunosc oameni dintr-acestia, liberi. Stiu bine ca ei considera orice sacrificiu o plata de drept pentru libertatea lor. Ii admir neincetat. Povestea Smarandei Braescu e desprinsa din acelasi peisaj.
Ștergeresa ai o duminica minunata!
RăspundețiȘtergere(http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2012/03/restante.html)
Multumesc, la fel!
ȘtergereUn articol scris pe sufletul si-n ritmul spiritului meu.
RăspundețiȘtergereMultumesc din suflet, scump OFZ! :-)
Mi-ai amintit de Amelia Earhart, incat va recomand si filmul facut in amintirea ei: Amelia-2009 (http://www.imdb.com/title/tt1129445/).
Amelia avea o vorba: "nu lasa pe nimeni sa iti ucida visul!"
Va marturisesc sincer: mi-am dorit sa fiu pilot. Si am sarit si cu parasuta. De la 5000 m. La Clinceni. Eram in clasa aXI-a (1985).
Din pacate perspectiva pilotilor, in Romania anilor 1986, insemna "deratizarea ogoarelor tarii", motiv pentru care am renuntat, caci eu imi doream sa cuceresc intregul Univers, ca-n Star Trek, si sa lucrez cel putin la NASA. :-))
Niciodata nu e prea tarziu sa faci ce-ti doresti. In plus, acum zborul inseamna placere, nu doar deratizare :)
ȘtergereScump OFZ, m-ai facut sa rad cu lacrimi. :-)
RăspundețiȘtergere(Iti multumesc si iarta-ma, in acelasi timp.Te rog! :-) Da?!?)
Am fost pilot, la acea vreme, pe acel "ZLIN-726". :-)) Insa doar atat. C-apoi m-a oprit realitatea "inconjuratoare" brusc din visare: m-am nascut mult prea devrem de-un "Star Trek", intr-o tara molipsita de comunism (la acea vreme) si chiar insasi NASA depasita tehnologic, fiind si ramanand continuu in urma fata de mintile sclipitoare ale intregii omeniri...
Incat... acum imi traiesc doar viata mea: continuu (inca(!!!) ) cu capu-n nori, iar picioarele-mi adanc infipte in pamant(ul lui Dumnezeu(!!!) ). :-)
Si mi-s tare fericita asa. Ceea ce doresc tuturor. Mereu. :-)
(P.S.- dar de voi fi vreodata miliardara, incat sa-mi permit un avion, macar voi sti sa-l pilotez. ;-) :-)) )
Ce fain arata ZLIN-726! Nu trebuie sa ai miliarde.. un avion ultrausor, la mana a doua, costa in jur de 50 000 euro. Plus ca se poate inchiria doar. Iti doresc sa-ti permiti un avion si sa te bucuri din nou de placerea zborului.
Ștergere