vineri, 14 ianuarie 2011

Anna Gavalda - Împreună

Un roman despre oameni buni. N-am mai citit de mult, de prea mult, o carte despre oameni normali, sănătoși într-o aparență deosebită și complet nebuni în restul, dar buni, frumoși, cu suflet. 'Împreună' este o carte care se citește dintr-o bucată, cu drag.

Acțiunea e simplă și obișnuită până la un punct: patru oameni complet diferiți se întâlnesc așa cum se întâlnesc oamenii, dintr-o întâmplare. Nu au timp să se studieze, să-și facă păreri, să se cunoască. Trebuie să decidă într-o clipă. Și aleg să le pese, să nu fie indiferenți. Sunt oameni pe care societatea nu-i mai vede. I-a pierdut printre degete de multă vreme, ceea ce-i face deopotrivă stăpâni pe viața lor și pierduți iremediabil. Se găsesc unul pe celălalt și durează mult până când se recunosc, se acceptă, renunță la teamă și la singurătate. Durează și mai mult până își lasă povesțile să curgă și să se vindece și își reamintesc ce înseamnă să speri.

Am regăsit în romanul Annei Gavalda oamenii. I-am regăsit așa cum mi imaginam în copilărie: la fel de sensibili ca și mine, dar de nădejde când aveam nevoie de ei. Gata oricând să-i apuc de mână. Am gustat toată cartea, pagină cu pagină. E scrisă atât de firesc încât pare că un prieten te ține de vorbă noaptea târziu, la masa din bucătărie, cu o cană de ceai pentru fiecare. Nu-ți vine să te duci la culcare. Într-adevăr o carte plină de emoție, scrisă cu umor și inteligență.

6 comentarii:

  1. Titlul in franceza este chiar mai graitor decat in romana :" Ensemble, c'est tout" si sunt sigura ca nici filmul nu te va dezamagi. De data asta, am urmat ordinea fireasca, mai intai cartea si apoi filmul.
    Am o rugaminte, desi nu stiu sa folosesc termeni tehnici pentru a o formula. Pentru a intra la tine pe blog intru in Google, scriu "dictionar explicativ Monica" si ajung la destinatie. Am adaugat "Monica" pentru ca altfel ajungeam pe DEX. Intrebarea este: Ce cod (daca e vorba de un cod) trebuie scris in pagina unui blog asa incat cei care te cauta sa te gaseasca in Google? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca intrebarea ta se refera la cum ajunge un blog pe o pozitie mai buna la cautarea pe Google, atunci raspunsul este: greu :) Nu exista un cod anume care sa te propulseze in lista de rezultate a lui Google. In functie de cuvintele de cautare (in cazul tau 'dictionar explicativ Monica'), Google cauta pagini care sa contina acele cuvinte intr-o ordine stabilita de algoritmi complicati de relevanta, trafic, cautari anterioare, etc. Sigur, daca folosesti cuvinte mai rar folosite (gen, numele meu sau adresa blogului) ai sanse mai mari sa gasesti mai repede ce cauti.

    Cuvintele cheie pe care le adaug la fiecare material (atitudine, recenzie, Anna Gavalda, etc.) cresc sansele ca blogul sa fie gasit atunci cand cineva cauta pe Google folosind aceste cuvinte. La fel, titlul paginilor, titlul fotografiilor sunt luate in calcul de Google. Mai multe detalii despre modul de calcul a indexului unei pagini in rezultatele Google gasesti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/PageRank

    Daca intrebarea ta se refera la cum poti ajunge la o adresa fara sa mai cauti pe Google, atunci e mai simplu. Exista metode de abonare sau de retinere a adresei (in Bookmarks, de exemplu).

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am vazut deja filmul, dar stiu ca voi gusta si cartea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, categoric merita si filmul. Este aproape identic imaginii pe care mi-am facut-o citind cartea. Atat de firesc, atat de uman.. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sarut mana pentru explicatii. Abia azi am ridicat putin capul din tarana si le-am citit. Iarta-mi intarzierea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu-i nici o suparare, sper ca ti-au fost de folos. Sunt mereu in asteptare, stii doar :)

    RăspundețiȘtergere

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine