Forbes a alcătuit de curând topul celor mai puternice 100 de femei ale lumii. Nu m-a surprins deloc faptul că Angela Merkel și Hillary Clinton ocupă primele poziții, la fel cum nu m-a surprins prezența pe primele poziții a unor femei care conduc țări(Brazilia, India, Argentina) sau companii importante (Pepsi, Google, Facebook, etc.), prezența Christinei Lagarde (director al Fondului Monetar Internațional). Ei bine, nu pot trece cu vederea prezența pe locul 11 a cântăreței Lady Gaga și cea de pe locul 18 a lui Beyonce. Vorbim totuși despre cele mai puternice femei ale lumii, nu despre cele mai cunoscute, apreciate sau realizate, nu despre cele mai bogate sau fotogenice. Sunt curioasă în ce constă puterea unei astfel de femei. Recunosc, vând bine, adună mulți fani la concerte și au o anumită atitudine care ar putea influența mase largi de oameni. Dar de aici și până la a vorbi despre o anume putere mi se pare cale lungă.
Mă întreb câte dintre femeile aflate în acest top sunt cu adevărat modele. Oare Angela Merkel inspiră vreo tânără să se apuce de politică, să urmeze niște studii deosebite și să-și dorească o astfel de poziție? Mă tem că nu. Însă Lady Gaga, Beyonce, Oprah au toate șansele să nască astfel de sentimente și de urmașe. Cel puțin în România procentul de artiști și oameni de televiziune aspiranți este foarte mare. Astfel de topuri sunt menite să dezvăluite valoarea reală percepută de public. Metodologia celor de la Forbes se bazează pe trei aspecte: bani, apariții în presă și social media și puterea manifestată în diverse medii sau direcții. Este din start o metodologie care avantajează apariții ca Lady Gaga pentru că bani au destui, iar despre apariții în mass-media nici nu îndrăznesc să vorbesc.
Concluzia acestui top mă duce cu gândul la o societate condusă de modele din rândul vedetelor, a oamenilor fabricați de case de producție și presă. Suntem siguri că asta ne dorim sau ne lăsam pradă curentului?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Etichete
atitudine
(312)
viata
(297)
fotografii
(296)
recomandare
(213)
timp
(133)
proza scurta
(131)
dragoste
(127)
jurnal
(106)
căutare
(103)
video
(101)
literatura
(98)
recenzie
(96)
dorinta
(89)
peisaje
(80)
amintiri
(78)
Despre locuri si orase
(77)
călătorii
(75)
roman
(69)
film
(64)
feminin
(62)
eseu
(60)
contrasens
(56)
Bucuresti
(54)
România
(53)
poezie
(51)
muzică
(46)
portret
(44)
poveste
(44)
instantaneu
(43)
primavara
(39)
sarbatoare
(39)
Tams
(37)
copilărie
(36)
animale
(31)
vacanță
(31)
educatie
(30)
incredere
(29)
toamnă
(29)
campanie
(24)
turism
(24)
targ
(23)
aniversare
(22)
arta
(19)
concert
(19)
propunere
(18)
relatii
(18)
Adena
(17)
muzeu
(16)
responsabilitate
(16)
animatie
(15)
expozitie
(15)
joc
(14)
colectie
(13)
voluntar
(11)
model
(10)
Cortázar
(8)
Simone de Beauvoir
(8)
Milan Kundera
(7)
ReUseMe
(7)
Mihail Bulgakov
(6)
Kawabata
(5)
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Arhivă blog
-
►
2015
(72)
- ► septembrie (6)
-
►
2014
(147)
- ► septembrie (11)
-
►
2013
(180)
- ► septembrie (15)
-
►
2012
(210)
- ► septembrie (17)
-
▼
2011
(217)
-
▼
septembrie
(18)
- Livrare specială
- Autoportret
- Tăcere
- Narghilea cu aromă de măr
- Portret
- Moda toamnei
- Trandafirul
- O lecție
- Blogul lunii septembrie
- Almost Famous (2000)
- Doi pași
- Ikea – spațiile mici pot deveni mari
- Francis Scott Fitzgerald - Strania poveste a lui B...
- Oaspete
- Hazard
- După luni vine marți
- Jocul
- Angela Merkel vs. Lady Gaga
-
▼
septembrie
(18)
-
►
2010
(192)
- ► septembrie (17)
Cred ca e vorba de metodologia folosita. Desi, recunosc ca am o slabiciune pentru Oprah :)
RăspundețiȘtergereOFZ, uite am gasit ceva dragut legat de femeile celebre din Romania, iti pun link. Spre rusinea mea, de cateva din ele nu auzisem pana sa citesc articolul.
http://dezvatatorul.blogspot.com/2011/03/terra-nova-eternul-feminin-si-femei.html
@lotusull: Este adevarat, metodologia folosita nu face diferenta intre domeniile in care exceleaza aceste femei. Dar de ce ar face? Pana la urma e vorba de influenta, posibilitati financiare si aparitii in presa (notorietate).
RăspundețiȘtergereMultumesc de adresa :)