vineri, 30 septembrie 2011

Livrare specială

Încep să cred că nu mai exist în hârțoagele poștei. Probabil adresa mea, scrisă pe vreo fițuică, s-a strecurat neobservată într-un moment de curent extrem și s-a făcut pierdută. Încep să cred că nu mai exist și cum se apropie recensământul, bag seamă că voi reuși să dispar și din înscrisurile statului.

De câte zile poate avea nevoie un colet ca să parcurgă distanța dintre două oficii poștale aflate în aceeași localitate? Știu, este o problemă de matematică, de clasa a patra, dar eu aștept cam de șase săptămâni, ceea ce face ecuația să aibă mai multe necunoscute. Undeva în labirintul poștal mă așteaptă patru colete, venite din colțuri diferite ale Bucureștiului. Zău că dacă știam, propuneam o întâlnire la stația de metrou Unirea și mai scădeam din deficit. Dar așa e când nu știi la ce să te aștepți și ți se pare că e mai ușor prin poștă. Aș!

Recunosc, nu sunt un om înzestrat cu răbdare. M-am deplasat la oficiu și am întrebat dacă de la punctele x, y, z, t s-a emis vreo scrisorică spre mine. Am constatat că oficiul nu poate da un răspuns dacă nu i se furnizează un număr de expediere (adică x, y, z, t și eu nu existăm în nici un catastif. Doar coletele se plimbă nestingherite pe acolo însemnate cu numere magice.) Și cum coletele mele sunt plătite gata, nimeni nu s-a obosit să se intereseze de respectivul număr. Poșta nu răspunde fără număr, expeditorii se jură virtual că le-au trimis, iar eu lustruiesc cutia de scrisori fără nici un rezultat. Mi-e greu să cred că aș putea reclama ceva, cuiva. Pentru că dacă nu exist, cum aș putea să reclam? Dar eu mă întreb cum își petrec timpul coletele mele? Oare stau singure, pierdute pe vreo stradă fără nume, plâng și întreabă de mine?

Și pentru că pe lângă lipsa de răbdare sunt înzestrată și cu o doză mare de curiozitate, vă întreb: cât de familiar vă este numărul de expediere și cât durează o livrare loco în orașe mai norocoase decât al meu?

9 comentarii:

  1. OFZ,

    ultima mea experienta cu posta romana l-a facut pe copilul din mine sa se cam pleosteasca.
    Am trimis ceva la Bucuresti si mi-a venit inapoi, dupa aproape o luna, pe motiv ca in urma avizarii si reavizarii, destinatarul nu s-a prezentat ptr a ridica coletul !
    Asta in conditiile in care destinatarul a verificat zilnic cutia postala si n-a gasit nici un aviz. Chiar a si intrebat la posta din Bucuresti si acolo nu ajunsese nimic din Timisoara.
    Ce sa mai zic, m-am bucurat ca n-am trimis vreo samanta ca ajungea gata inflorita, poate chiar si cu ceva fructe pe ea :)
    Asta in cazul in care nu venea retur in forma de dulceata :)
    M-am gandit serios ca in caz de voi mai avea ceva de trimis, sa-mi pun frumos rolele si sa ma duc si sa inmanez personal. Ce e sigur, e sigur :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @lotusull: Cam asa functioneaza posta, munca in zadar. Nu stiu ce fac cu avizele alea si unde le arunca, sper ca recicleaza hartia totusi. Cel mai rau mi se pare ca desi astepti un colet si te interesezi de soarta lui, nu exista o evidenta utila. Adicalea si daca pazesti posta, tot nu primesti nimic :)

    RăspundețiȘtergere
  3. esti sigura ca acele colete au fost livrate?
    mai mult de o saptamana nu aveau cum sa faca
    stiu ca mai nou toata lumea da vina pe posta, dar nu e mereu asa

    RăspundețiȘtergere
  4. @Sophie: Ei asa spun.. ba mai mult, s-au oferit sa-mi returneze banii, asa ca inclin sa-i cred ca au trimis coletele.

    RăspundețiȘtergere
  5. nu folosesc serviciile postei romane ..din foarte multe motive.. nici macar pentru plati !

    RăspundețiȘtergere
  6. @ganguritu: Uneori nu ai incotro. Dar serviciul in sine e un lucru bun.

    RăspundețiȘtergere
  7. Uf! nu-mi vine a crede!
    Si aici exista un cod/numar de expediere, si astfel poti urmari pe internet, deplasarea coletului de la A la B, dar mai mult de 6 zile nu a durat niciodata, din oricare punct al Germaniei! 650km latime si 850km lungime...
    Mai speri sa soseasca? dupa 6 saptamâni, din Bucuresti în Bucuresti?! Hm!

    RăspundețiȘtergere
  8. @CARMEN: Un pic asa, mai sper sa ajunga :) Dar daca nu si nu, imi voi lua banii si ii voi lasa pe expeditori sa discute cu posta.

    Posta Romana are de asemenea urmarire online a coletelor, identificate dupa numarul de expediere. Insa, cei care trimit nu sunt invatati sa retina acest numar si alta posibilitate de depistare nu prea exista.

    RăspundețiȘtergere
  9. E musai sa va spun continuarea: dupa o luna, unul dintre pachetele ratacite a sosit. Prin curier, e drept, desi mi se spusese ca a fost trimis cu Posta Romana. Si ca sa vezi surpriza, desi am trimis adresa completa prin e-mail pe colet erau scrise doar strada si numarul... Asadar, de coletul numarul 1 Posta Romana este disculpata :)

    RăspundețiȘtergere

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine