duminică, 9 octombrie 2011

Toamna și mașina

motto: Vine toamna, bine-mi pare, o mașină-am în parcare.

Primele semne că a venit toamna le-am înregistrat în jurul datei de 15 septembrie când mașina din dotare a reînceput să poarte desene naive făcute cu degetul de copii relaxați după vacanța mare. Au urmat zgârieturile făcute de părinții grăbiți și nervoși care se strecoară în fiecare dimineață prin trafic pentru livrarea progeniturii la poarta școlii.

Apoi au urmat frunzele grăbite să-și găsească adăpost prin toate încheieturile de tablă accesibile cât de cât: sub capotă, printre uși, în portbagaj, oriunde se deschide o trapă pică niscaiva frunze. Imposibil să nu amintesc atacul zgomotos al castanelor care stârnesc și cea mai cuminte alarmă.

Vremea mi-a atras atenția din timp că urmează o nouă etapă în sentimentele mașinii pentru toamnă: anvelopele de iarnă devin subiect de amendă începând cu 1 noiembrie 2011. Aproximativ două săptămâni pentru efectuarea schimbării, cam 1000 de ron tarif (dacă nu le aveți în dotare de anul trecut) și ceva polei să ne împingă de la spate.

Toamna își cere drepturile. Bietele autovehicule, zgribulite și speriate, ne cer disperate ajutorul. Unde este garajul călduț pe care l-am promis anul trecut? Unde sunt locurile de parcare sigure, fără acoperiș de pomi și cale de acces pentru copii și obiecte periculoase? De fiecare dată când mă întâlnesc cu mașina mea îmi reproșează tăcut o listă lungă de revendicări. Sper ca anul acesta să primească încălțari noi, altfel o să mă bodogăne toată iarna.

3 comentarii:

  1. :)) parca m-ai prezentat pe mine :D. "Baba" mea sufera de aceleasi "pretentii" ba chiar mai mulet, ca si instalatia de racire are ceva hibe, si daca pe timp de vara mai mergea, acu' musai trebuie oblojita :D
    Cat despre zgarieturi nici nu-mi mai fac probleme, e programata pentru anul viitor la un polish sau reciclare :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @ganguritu: Nici eu nu-mi mai fac probleme pentru zgariaturi, desi mi se rupe sufletul cand o vad botita. Asta e, viata de tabla :)

    RăspundețiȘtergere

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine