luni, 31 octombrie 2011

Anna Gavalda – Aș vrea să mă aștepte și pe mine cineva

Sunt un amator declarat de proză scurtă. Nu rezist în fața unui volum de povestiri, iar dacă autorul îmi este cunoscut cu atât mai mult. Așa am plecat acasă cu volumul Annei Gavalda.

Împreună mi-a mers la suflet și am pariat cu entuziasm pe Aș vrea să mă aștepte și pe mine cineva. Impresia generală este că volumul nu-i rău deloc. Nu se ridică la așteptările impuse de roman, dar menține stilul realist, parfumul parizian și frazele scurte și directe. Mi-a plăcut abordarea subiectelor cotidiene, deopotrivă cu personaje masculine și feminine, așa că nu poate fi considerat un volum pentru dame (cum ar putea crede suspicioșii citind doar titlul).

E adevărat că fiind proză scurtă subiectele sunt mai condensate și poate mai ușor de digerat, dar asta nu strică farmecul povestirilor sau tușele personajelor. În mare parte este un volum de tablouri, mai multă acțiune și intensitate n-ar fi stricat. Mi-au plăcut descrierile, imaginile transmise foarte ușor și modernismul limbajului și al situațiilor. Cum proza scurtă este pretențioasă și necesită un anume fler, n-am să ocolesc alte volume de povestiri ale Annei Gavalda. Deși este alt stil decât cel al cunoscuților Cortazar, Onneti, Fitzgerald, etc., merită din plin atenție și lectură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine